TV is niet dood. Maar wel compleet veranderd. Ooit was TV hét domein waar jong en oud samen kwamen. Maar die tijd is voorbij. Lineaire TV is geen vanzelfsprekendheid meer wanneer je impact wil maken. Lineaire kijktijd neemt al jaren gestaag af, met name onder de wat jongere doelgroepen. Tegelijkertijd groeit het gebruik van streamingsdiensten en CTV. Vandaag de dag is TV & video één grote puzzel.
Deze transformatie vraagt om meer dan een mediaplan. Het vraagt om regie. De versnippering betekent niet dat het grote scherm zijn kracht heeft verloren. Integendeel. Mensen kijken meer dan ooit. Maar je moet wel weten waar, wanneer en hoe je ze bereikt. En dat vraagt om een andere mindset: van inkopen naar orkestreren. Bij PINK lijmen we die versnipperde wereld weer tot een krachtig geheel.
De digitalisering biedt juist extra mogelijkheden: door het combineren van data, media en creatie kunnen we advertenties tonen die precies aansluiten bij de interesses en voorkeuren van individuele kijkers, zoals in deze recente campagne van Naïf. Deze manier van adverteren laat zien dat adverteren op het grote scherm méér doet dan alleen awareness verhogen. Het werkt door in de hele funnel: van overweging tot aankoopintentie.