Anne

[FONK150 Best Agencies] De kracht van PINK: sneller, scherper en relevanter dan ooit

Vorige week verscheen in de FONK150 Best Agencies een turbotalk met Youri Wanders, naar aanleiding van onze #1-positie in de categorie Grote Mediabureaus. Het interview laat zien hoe PINK zich heeft ontwikkeld: van drie afzonderlijke labels naar één geïntegreerd bureau met meer focus, meer snelheid en meer impact.

 

Youri vertelt hoe we koers houden in een markt die dagelijks verandert, en waarom juist onze wendbaarheid, transparantie en menselijkheid het verschil maken. Het gesprek laat zien waar we vandaag voor staan, waar we naartoe bewegen en waarom PINK relevanter is dan ooit.

 

Op welke manier hebben jullie de aanpak & werkwijze van jullie bureau het afgelopen jaar geoptimaliseerd en daardoor (nog) relevanter gemaakt?
Youri Wanders: ‘De markt vroeg om minder muren en meer snelheid. Daarom hebben we Pink Marketing, Pünktlich en PEXI samengebracht tot één organisatie: PINK.

 

Voor meer slagkracht en impact. Eén naam, één visie, één multidisciplinair team. Zo zijn strategie, media, creatie en technologie niet langer losse disciplines, maar een geïntegreerd geheel. We hebben de hele organisatie om onze klanten heen gebouwd. De structuur afgeslankt, de lijnen korter gemaakt en de teams wendbaarder. Geen hiërarchie, geen overbodige lagen. Alleen mensen die verantwoordelijkheid nemen en de klantbehoefte door en door begrijpen. Daardoor zijn we sneller, scherper en relevanter dan ooit.’

 

Met het oog op 2026: wat worden volgens jou de hete hangijzers in marcom en hoe anticiperen jullie daarop?
‘De komende jaren draaien niet om nóg meer tools of data, maar om richting en relevantie. AI en automatisering veranderen ons vak, maar ze lossen niets op als merken niet weten waar ze voor staan. We zien drie hete hangijzers voor 2026:

 

Eén: merkconsistentie in een wereld vol AI-content. Herkenbaar blijven als iedereen dezelfde prompts gebruikt.
Twee: balans tussen mens en machine. Technologie versnelt, maar creativiteit en authenticiteit maken het verschil.
Drie: vertrouwen en transparantie. Consumenten voelen feilloos aan wat echt is en wat niet.’ Bij PINK versterken strategie, creatie en technologie elkaar. We gebruiken AI om scherper te denken, sneller te testen en beter te leren, maar de kern blijft menselijk. Met onze tool PEXI koppelen we data, media en creatie realtime, zodat merken flexibel blijven en relevant in elk moment.’

 

In september is de Pitchcode 2025 gelanceerd en door acht brancheorganisaties onderschreven. Wat gaan jullie doen om deze code te integreren in de samenwerking met jullie opdrachtgevers?
‘Wij waarderen de Pitchcode: dit past bij hoe we al jaren werken. Transparant, eerlijk en to the point. We investeren alleen in relaties waar visie en energie elkaar vinden.

 

We pitchen niet om te winnen, maar om het juiste partnerschap te vinden. Dat is voor ons al jaren de basis van duurzame relaties en succes.’

 

Tot slot: hoe is de brede, positieve klantwaardering die uit het 2025-onderzoek blijkt, bij jullie ontvangen en hoe incorporeren jullie het resultaat in de dagelijkse routine van het bureau?
‘De waardering van onze klanten en de titel Beste grote mediabureau van Nederland voelen als een enorme bevestiging.

 

Niet alleen van ons werk, maar van de keuze om als één geïntegreerd PINK verder te gaan. Klanten waarderen de duidelijkheid, de snelheid en de directe manier van samenwerken die daaruit voortkomt. Tegelijk zien we het niet als eindpunt. Succes is voor ons juist de reden om op het scherpst van de snede te blijven. We gebruiken klantfeedback actief in onze teamsessies, zodat die direct wordt omgezet in nog meer impact voor onze klanten.

 

We zijn ontzettend trots en dankbaar, en nooit klaar.’

Don't think, add PINK.

Gedempte Zuiderdiep 24
9711 HG Groningen

050 - 21 10 763