ik zie, ik zie wat jij niet ziet

Merk
  • Eye-Able
Services
  • Strategie
  • Media

DIGITALE TOEGANKELIJKHEID

Niemand kan meer om digitale toegankelijkheid heen. Vooral omdat de wetgeving rondom digitale toegankelijkheid (EAA, European Accessibility Act) organisaties verplicht hun digitale kanalen voor iedereen bruikbaar te maken.

Ondanks die verplichting, zijn de meeste bedrijven bepaald niet digitaal toegankelijk: bergen werk te verzetten! Tijd om samen met Eye-Able probleem & oplossing op de kaart te zetten. Want in een wereld waarin digitale inclusie dus steeds belangrijker wordt, helpt Eye-Able bedrijven hun websites toegankelijk te maken. Via innovatieve tools (AI), softwarediensten en workshops – strijden ze voor gelijke toegang tot digitale informatie & diensten.

Maar hop, naar het concept. Een concept vol irritante, visuele verstoringen – met als doel de frustraties van mensen met verschillende beperkingen voelbaar te maken.

IRRITANT HÉ?

Zo strooien we met onleesbare lettertypes, onbegrijpelijke teksten en onjuiste knoppen, waarmee de frustraties van ontoegankelijke websites in één oogopslag zichtbaar zijn.
Prettige bijvangst? Empathie voor zintuigbewuste mensen: zij voor wie zien, horen en voelen niet vanzelfsprekend is.

Onze drietrapsraket begint met bewustwording. Dit doen we door de frustraties van zintuigbewuste mensen te visualiseren. We tonen een digitale wereld vol obstakels, met focus op frustratie in beeld.

Dan volgt merkoverweging, door te laten zien hoe Eye-Able getoonde obstakels oplost. Via een moeilijk te navigeren interface richting eentje die duidelijk & toegankelijk is.

In de laatste fase (conversie) presteren we Eye-Able als dé oplossing voor digitale toegankelijkheid en maker van gebruiksvriendelijke interfaces. ‘Fijn hè, als je tekst optimaal leesbaar is? Word digitaal toegankelijk!’

Irritante campagne hè?!

Don't think, add PINK.

Gedempte Zuiderdiep 24
9711 HG Groningen

050 - 21 10 763